Kremer soleert bij Het Gelders Orkest
Sopraan Annemarie Kremer soleert deze week in de serie nieuwjaarsconcerten van Het Gelders Orkest in Doetinchem (5 januari), Nijmegen (6 januari) en Arnhem (7 januari). Ze zingt onder leiding van vaste gastdirigent Christian Vásquez verschillende opera-aria’s.
“Meeslepende operamelodieën en schitterende aria’s, vertolkt door een Nederlandse sopraan van wereldklasse. Is er een betere manier om op het nieuwe jaar te klinken?” Zo kondigt Het Gelders Orkest zijn serie nieuwjaarsconcerten aan.
Annemarie Kremer zingt aria’s uit opera’s van onder anderen Verdi, Giordano, Wagner, Dvorák en Bellini. Haar inbreng wordt afgewisseld met instrumentale stukken: de ouverture van La forza del destino, de polonaise uit Jevgeni Onjegin en twee Slavische dansen van Dvorák.
Kremer is geen onbekende bij Het Gelders Orkest. Sopraan en orkest werkten in september 2015 samen aan Madama Butterfly bij de Nederlandse Reisopera.
Na de concerten vliegt Kremer naar Wenen, waar ze bij de Volksoper Wien drie voorstellingen van Heliane van Korngold zingt. In februari is maakt ze vervolgens haar Wagner-debuut in Monaco, waar ze Elisabeth zingt in Tannhäuser.
De nieuwjaarsconcerten vinden plaats in Schouwburg Amphion in Doetinchem, De Vereeniging in Nijmegen en de Eusebiuskerk in Arnhem. Zie voor meer informatie de website van Het Gelders Orkest.
4Reacties
Fijn, deze nieuwjaarsopening met opera door HGO en zijn topzangeres in het Gelderse.
En ja hoor, daar is ie weer: het niet te missen verplichte orkestnummer La forza! Komt er nog ooit iemand met iets anders? Ouverture Nabucco, ouverture I vespri of Preludio Aida? Ideetje misschien?
Helemaal gelijk, Maarten-Jan. Waarom toch ALTIJD die eeuwige ouverture La Forza. Doe eens iets onverwachts, een leuk wijsje van Stockhausen of zo… Maar ik reis wel af naar het oosten des lands voor een van die concerten. Annemarie Kremer heeft mijn hart gestolen met haar fabelachtige Butterfly.
“Zal mien ’n bal jukke”
Recensie op Opera Gazet http://operagazet.be/recensies/recensies-20162017/nl/doetinchem-nieuwjaarsconcert/
“Hogelijk gewaardeerd van Dresden tot Peking, van Napels tot Hongkong en van São Paulo tot Moskou”, aldus Opera Gazet. Wordt het dan niet eens tijd voor een hoofdrol bij De Nationale Opera?