Cité de l’Opera: Roberto, Philip en Marc
Het grote operanieuws leest u dagelijks op Place de l’Opera. Naast dat nieuws is er een voortdurende stroom van berichten via Twitter en andere sociale media. Vaak relevant, soms alleen amusant, maar meestal de moeite waard om er kennis van te nemen. Cité de l’Opera houdt het allemaal voor u bij. Deze week aflevering 87.
Opera Cup voor zangkampioenen
Volgend jaar start het operafestival Glyndebourne een eigen zangcompetitie, de Glyndebourne Opera Cup. Het biedt kansen voor de start van een internationale carrière en het winnen van £ 15,000. De tweejaarlijkse wedstrijd zal afwisselend thematisch zijn en gewijd aan een componist.
Launching in 2018, the Glyndebourne Opera Cup is designed to discover the best young singers from around the world: https://t.co/wszCdOp0hk
— Glyndebourne (@glyndebourne) May 2, 2017
Grosse menge highlights
Der junge Lord, Dialogues des Carmélites en Salome zijn enkele van de hoogtepunten uit de programmering van de Staatsoper Hannover. Aan de beelden te zien was de presentatie een wilde uiting van theatrale creativiteit.
Präsentation des Spielplan 2017/18 – Staatsoper Hannover https://t.co/fi0Ism50cE #Opertwitter #Oper #Musiktheater #Theaterkompass #TV #Vid…
— Theaterkompass.de (@Theaterkompass) May 2, 2017
L’après midi d’une photo
Historische opname van legendarische componisten onder een boom.
Lilli e Claude #DEBUSSY con Paul #DUKAS e Pierre #LALOY a Eragny nel maggio 1902 🎼🎹🌞🌺 pic.twitter.com/LTBRLmC0aj
— Teatro La Fenice (@teatrolafenice) May 2, 2017
Het Glyndebourne-programma voor 2018
Madama Butterfly, Der Rosenkavalier en Vanessa (met Doris Soffel als de barones) zijn enkele van de titels voor Glyndebourne 2018.
Glyndebourne 2018: Revival of Saul staged by Kosky, featuring @iestyn_davies, Allan Clayton, Karina Gauvin et al! https://t.co/DlvMHsbFtZ
— Dido Regina (@didoregina) May 2, 2017
Heropend in Parijs
Het Franse Forum Opéra zette de historie van de Opéra-Comique in Parijs op een rij. De foto’s zijn veelbelovend.
L'Opéra-Comique, nouveau venu parmi les "Opéras du Monde" sur Forum Opéra https://t.co/AMa208nGTT pic.twitter.com/0LgEOxVG2X
— Laurent Bury (@LaurentBury1) May 1, 2017
Nieuw werk uit Zwolle
Het Kameroperahuis en I SOLISTI brengen tijdens Operadagen Rotterdam de voorstelling Before I Die. De laatste repetities zijn net begonnen.
https://twitter.com/Astridstockman/status/856841726182535168
Juan Diego op dvd
Volgens Operawire komt er een dvd van de Werther-productie die het Teatro Communale di Bologna onlangs maakte. Tenor Juan Diego Floréz zingt de titelrol.
.@jdiego_florez announces a Werther DVD! Here is what you can expecthttps://t.co/Sz6xQq5E3V
— Operawire (@OperawireNews) May 1, 2017
Koffiedrinken met een rietje
Tenor Roberto Alagna zingt bij de New Yorkse Metropolitan Opera de rol van Cyrano in de opera van Franco Alfano. Zoals wel vaker met een pruik, een flinke laag schmink, maar vanwege de rol ook met een speciale neus.
I have a nose for news — with @roberto_alagna https://t.co/y32kaXMtVh
— Michael Cooper (@coopnytimes) April 30, 2017
Laag en lager
Wie gezegend is met een stevige laagte in de stem, kan fraaie rollen tegenkomen als Osmin, Filip II en Gurnemanz.
Are you familiar with the bass-ics?
10 of opera's greatest bass roles: https://t.co/psjVIK0CwI
— The Royal Opera (@TheRoyalOpera) April 30, 2017
Howdy Folks!
Zo begint Omar Crook zijn podcast vanuit Los Angeles. Hij kwebbelt eerst over zichzelf en na vier minuten begint een interview met bas-bariton Philip Cokorinos. Die vertelt onder meer over de juiste keuze voor een rol.
Ever wonder how to choose roles? Our very own Philip Cokorinos has the perfect advice for you 👉🏽 https://t.co/7j4x1K53xv pic.twitter.com/lVsRDeWvLr
— LA Opera (@LAOpera) April 30, 2017
Lees mee met Lisette
Sinds we uit betrouwbare bron weten dat sopraan Lisette Oropesa leest wat we over haar berichten, is het nog leuker een tweet van haar op te nemen in deze rubriek. Ze laat u even meelezen in haar partituur. Rigoletto, met Lisette als Gilda, opent op dinsdag 9 mei.
Want to know the hardest part of the role of #Gilda? For me, it is these 2 pages right here #canIgetanamen #voicelessons #verdi #legato pic.twitter.com/VDlv6ovG89
— Lisette Oropesa (@Lisette_Oropesa) May 1, 2017
Martyn doet Marnie
Terwijl dirigent Martyn Brabbins in Amsterdam wordt toegejuicht voor zijn leiding van A Dog’s Heart, werkt de English Nationale Opera aan een wereldpremière voor komend najaar. Brabbins zal in Londen voor het orkest staan in de nieuwe opera Marnie van Nico Muhly. Hij treft in Londen ook weer tenor Alasdar Elliott, die in A Dog’s Heart de Eerste Patiënt zingt.
Composer Nico Muhly and our Music Director, Martyn Brabbins discuss the world premiere of #ENOMarniehttps://t.co/gZWU4jcDmz pic.twitter.com/6PkKTkypXE
— English National Opera (@E_N_O) April 30, 2017
De ‘beau’ van Mike
Tenor Michael Fabiano zingt eind deze week, naast een niet te overzien aantal collega’s, op het 50-jarig jubileum van de Metropolitan Opera in Lincoln Center New York. Daarna vliegt hij door naar Aix-en-Provence. In die Zuid-Franse kunststad staat hij als Don José naast Stéphanie d’Oustrac als Carmen. Vóór al dat gereis was er tijd voor een foto met zijn ouders en zijn ‘beau’ Bryan McCalister.
Home for a few days before leaving for next several months with family and beau #paradise… https://t.co/aaDyL8VpIH
— Michael Fabiano (@MichaelFabiano) April 30, 2017
Dollen met Saimir
Saimir Pirgu, binnenkort te zien als Il duca di Mantova in Rigoletto bij De Nationale Opera, was te gast in Podium Witteman. Achter de schermen trof hij Arthur, Lucas en Emma.
Thank you @PodiumWitteman for the wonderful time in studio today😀 with great musicians🎼🎻🥁🎺🗣#lucas&arthurjussen #emmavanderschalie @FuseInfo pic.twitter.com/eT6gAaPuKh
— Saimir Pirgu (@saimirpirgu) April 30, 2017
Marc onderweg
Nu Martyn Brabbins, Carlo Rizzi en binnenkort Daniele Gatti op de bok staan van Nationale Opera & Ballet heeft Marc Albrecht tijd voor andere zaken. In Wenen dirigeert hij Elegie für junge Liebende van Hans Werner Henze.
Interview with conductor #MarcAlbrecht #ElegyforYoungLovers: "Der #Henze hat ja alles gekonnt" https://t.co/uDtUA9QPwr via @derStandardat
— Theater an der Wien (@TheaterWien) April 25, 2017