Cité de l’Opera: Kyle, Elza en Anthony
Het grote operanieuws leest u dagelijks op Place de l’Opera. Naast dat nieuws is er een voortdurende stroom van berichten via Twitter en andere sociale media. Vaak relevant, soms alleen amusant, maar meestal de moeite waard om er kennis van te nemen. Cité de l’Opera houdt het allemaal voor u bij. Deze week aflevering 294.
Kyle in Amsterdam
Kyle Ketelsen, hij was eerder hier voor The Rake’s Progress, zingt samen met onder anderen Annette Dasch en John Osborn in de Holland Festival-productie van De Nationale Opera. In juni zijn de voorstellingen te zien.
In Amsterdam for the rarest of operas, Die Ersten Menschen, by Rudi Stephan. Some gorgeous music from early 20th C. Watch for the livestream from @DutchNatOpera@OzzyTenor @leigh_melrose @fxrroth @Calixto_Bieito#AnnetteDasch pic.twitter.com/T58wV3zx1Z
— Kyle Ketelsen (@kyleket) April 26, 2021
Les van de Dame
Wie les wil van Dame Felicity Palmer kan terecht op haar website.
I have never worked harder on the delivery of my native tongue than when working with Dame Felicity. Book a lesson at https://t.co/EABzivWuSN and unlock your better! https://t.co/Jiiow1nBZi
— Benjamin Hulett (@ben_hulett) April 27, 2021
Le nozze di DD
De steden Düsseldorf en Duisburg hebben een operahuwelijk. Wat ook in een gewoon huwelijk een goed idee zou zijn: ze evalueren en hebben besloten nog tot 2027 getrouwd te blijven in de Oper am Rhein.
Düsseldorf und Duisburg sichern die Opernehe bis 2027 https://t.co/R3Q92bO29R
— Deutsche Oper am Rhein (@operamrhein) April 27, 2021
De betekenis van Händel
Paul Thomas spreekt voor zijn podcast voor Presto met Händel-expert Suzanne Aspden over de artistieke reis die de componist maakte van Italiaanse cantates en opera’s naar zijn latere Britse oratoria.
I had a very Georgian time discussing the impact that Britain had on Handel, and the impact that Handel had on Britain in the 18th century and beyond with Professor Suzanne Aspden on the latest @PrestoMusicCom Podcast!https://t.co/uZOL96aLzq
— Paul Thomas (@PaulgThomas84) April 26, 2021
Radamisto, Händels eerste opera voor de Royal Academy of Music, ging vandaag precies 301 jaar geleden in première. Helaas zijn er geen rodeloperbeelden van dat evenement.
Today in 1720 Handel Radamisto was first performed at the King’s Theatre Haymarket
The performance was attended by King George I and the Prince of Wales and Handel dedicated the score to the King. Margherita Dursastanti appeared in a Handel work for the first time in London pic.twitter.com/E4Wc27W5mu
— Barenreiter (@Baerenreiter) April 27, 2021
Zangwedstrijd
BBC Cardiff Singer of the World, één van de bekendere zangconcoursen, gaat dit jaar door zonder publiek. Van 12 tot en met 19 juni treden deelnemers uit vijftien landen aan. BBC-radio besteedt dagelijks aandacht aan de competitie, die eerder namen voortbracht als Karita Mattila en Dmitri Hvorostovsky.
NEWS: BBC Cardiff Singer of the World, the competition that shaped the careers of Dmitri Hvorostovsky, Bryn Terfel, Karita Mattila and Jamie Barton, is due to take place again this year – without an audience.https://t.co/oc8OWBsZXt
— BBC Music Magazine (@MusicMagazine) April 27, 2021
Advies van Stephanie Blythe
Door het vaccinatiebeleid is het operapubliek – weleens wat ouder – het eerst veilig dankzij Pfizer en Astra.
They are safe, and they work. Please get vaccinated. I am begging you. ❤️
— Stephanie Blythe (@BlytheMezzo) April 26, 2021
Toch nog Wagner
Volgende week zaterdag zingen verschillende bekende namen werk van Wagner in een door de Metropolitan Opera georganiseerd streamconcert vanuit Wiesbaden. Elza van den Heever, die vorig jaar zou debuteren als Senta bij De Nationale Opera, werkt mee.
I had a great time chatting with my colleagues about our upcoming ‘Wagnerians in Concert’ performance for @MetOperagoe! We’re all so looking forward to singing together, and hope many of you will join us on Saturday, May 8th for the concert.
🎟 https://t.co/feC8q5Z9dT pic.twitter.com/dFzfSpvoHb
— Elza van den Heever (@elzasoprano) April 26, 2021
Open the doors
Wordt alles anders na corona? Volgens zanger Anthony Roth Costanzo (bekend van zijn rol in Akhnaten in de Met) wel.
“We’ve decimated the arts. And we have an opportunity to rebuild them,” says opera singer Anthony Roth Costanzo about the pandemic’s impact on performing arts. “Let’s reinvent the concert-going ritual. Let’s put it on a pickup truck and take it places.” https://t.co/1P9wP4IDwt pic.twitter.com/6mYvpsctZi
— 60 Minutes (@60Minutes) April 25, 2021
Opera en eten
De pauzes blijven in Glyndebourne lang genoeg voor smoked salmon en een prettige Italiaanse bubbel uit de bij Harrods aangeschafte hamper.
Some of the greatest symphonies ever written will be heard on the Glyndebourne stage for the first time in our concert series this summer. Each concert has a long dining interval so you can enjoy the full Festival experience.
Book now: https://t.co/4OxqBuzNwM
— Glyndebourne (@glyndebourne) April 26, 2021