Nieuws

Place de l’Opera plaatst 1000e artikel

Maandag 5 april werd het duizendste artikel geplaatst op Place de l’Opera. Een mooi moment om u als lezer de kans te geven kritiek te spuien. Wat mist u? Wat ziet u graag anders? Laat het de redactie weten.

Place de l’Opera werd in januari 2009 opgericht met als doel Nederland te verrijken met een journalistiek medium over opera en een platform te bieden voor operaliefhebbers.

Na iets meer dan een jaar kon gisteren het duizendste artikel geplaatst worden: de recensie ‘Pasen in Berlijn: Alagna, Garanca én Flórez’ van correspondent Alessandro Anghinoni.

Het lijkt de redactie een goed moment om de lezer de kans te geven commentaar te leveren op het online operamagazine. Mist u iets? Ziet u iets liever anders? Zou u graag meer willen lezen over dit of dat? Schroom niet te mailen naar de redactie (redactie@operamagazine.nl) om uw opinie kenbaar te maken. Alle advies is welkom.

Vorig artikel

Pasen in Berlijn: Alagna, Garanca én Flórez

Volgend artikel

Zangtalenten geven recital in Concertgebouw

De auteur

Jordi Kooiman

Jordi Kooiman

Jordi Kooiman is journalist en muziekliefhebber. Hij richtte in januari 2009 Place de l'Opera op en leidt sindsdien het magazine.

6Reacties

  1. Basia Jaworski
    6 april 2010 at 13:07

    GEFELICITEERD!

  2. 6 april 2010 at 13:12

    Geweldig. Gefeliciteerd!

  3. 6 april 2010 at 13:35

    HEEL GOED!!!!!!

    GEFELICITEERD …!!!.

  4. dorothy hollander
    6 april 2010 at 17:11

    Ga vooral zo door aub,geweldig.

  5. Steven Surdèl
    26 april 2010 at 23:28

    Ik ken deze operawebsite pas een paar weken, maar ik sluit me graag aan bij deze felicitaties. Als kunsthistoricus val ik natuurlijk zonder meer voor het fraaie uiterlijk. Ook de recensies en de discussies zijn leuk, met een paar emotionele, soms zelfs ruige uitschieters (toegegeven: ook van mij), maar ja, dat is de wereld van de opera op het plankier ook. Maar het lééft tenminste, en dat mogen we iedereen vertellen die veronderstelt dat opera een dode, ten onrechte gesubsidieerde kunstvorm is uit een krampachtig vastgehouden verleden.

    Wat ik nog graag zou zien is een keuzehokje ‘Historische opnamen’, niet omdat ik toevallig grammofoonplaten verzamel uit de periode 1940 – 1975, maar omdat er eigenlijk pas sinds ca. 1975-1985 (nog net op LP, sindsdien op CD) systematisch (her-)uitgaven verschijnen van met name live-optredens, die voordien commercieel taboe waren – terwijl menigeen het met mij eens zal zijn, dat ze vaak veel fascinerender en sfeervoller zijn dan de perfecte, ja bijna ‘steriel’ verzorgde studio-opnamen. En als je dan nog eens samen met andere verzamelaars kunt terugkijken wat er verschenen is op LP-labels als Cetra, BJR, FWR, GOP, Melodram en Foyer, of op CD-labels als Verona, Bellavoce, Pearl, Legato Classics en Golden Melodram, dan kan deze website óók nog eens verrijkt worden met de romantische nostalgie die bij een opera-avond past. Met een knipoog en een klinkend glas op de achtergrond…

  6. Gideon Relyveld
    2 augustus 2010 at 02:23

    Héél GEWELDIG! Als je ziet wat er bij elkaar is vergaard en verzameld valt er voor eenieder, voor elck-wat-wils, altijd iets nieuws te ontdekken. Ga zo door!