CD-recensies

-

Raar maar waar: er bestaat geen slechte opname van Bergs Wozzeck. Althans, ik ken er geen. Deze opera, die misschien wel de aangrijpendste opera van de vorige eeuw is, weet zich immer te vergezellen van een evenredige ongenaakbaarheid. De muziek is zeer expressief en niet in een definitie samen te vatten. Berg gebruikt zowel de dodekafonie als de zoetste vioolklanken, en wisselt het sprechgesang af met melancholieke ‘aria’s’.

Lees meer
CD-recensies

-

Raar maar waar: er bestaat geen slechte opname van Bergs Wozzeck. Althans, ik ken er geen. Deze opera, die misschien wel de aangrijpendste opera van de vorige eeuw is, weet zich immer te vergezellen van een evenredige ongenaakbaarheid. De muziek is zeer expressief en niet in een definitie samen te vatten. Berg gebruikt zowel de dodekafonie als de zoetste vioolklanken, en wisselt het sprechgesang af met melancholieke ‘aria’s’.

Lees meer
CD-recensies

-

Raar maar waar: er bestaat geen slechte opname van Bergs Wozzeck. Althans, ik ken er geen. Deze opera, die misschien wel de aangrijpendste opera van de vorige eeuw is, weet zich immer te vergezellen van een evenredige ongenaakbaarheid. De muziek is zeer expressief en niet in een definitie samen te vatten. Berg gebruikt zowel de dodekafonie als de zoetste vioolklanken, en wisselt het sprechgesang af met melancholieke ‘aria’s’.

Lees meer
CD-recensies

-

Raar maar waar: er bestaat geen slechte opname van Bergs Wozzeck. Althans, ik ken er geen. Deze opera, die misschien wel de aangrijpendste opera van de vorige eeuw is, weet zich immer te vergezellen van een evenredige ongenaakbaarheid. De muziek is zeer expressief en niet in een definitie samen te vatten. Berg gebruikt zowel de dodekafonie als de zoetste vioolklanken, en wisselt het sprechgesang af met melancholieke ‘aria’s’.

Lees meer
CD-recensies

-

Raar maar waar: er bestaat geen slechte opname van Bergs Wozzeck. Althans, ik ken er geen. Deze opera, die misschien wel de aangrijpendste opera van de vorige eeuw is, weet zich immer te vergezellen van een evenredige ongenaakbaarheid. De muziek is zeer expressief en niet in een definitie samen te vatten. Berg gebruikt zowel de dodekafonie als de zoetste vioolklanken, en wisselt het sprechgesang af met melancholieke ‘aria’s’.

Lees meer
Achtergrond

-

Sinds de Nederlandse bariton Wiard Witholt vorig jaar zomer zijn opleiding aan het Atelier Lyrique in Parijs afrondde, gaat hij als freelance zanger door het leven. Het gaat hem goed af, maar hij houdt zich aan een strikt dieet: er belandt geen rol te vroeg op zijn repertoire. Een interview met een zelfbewust zanger.

Lees meer
Achtergrond

-

Sinds de Nederlandse bariton Wiard Witholt vorig jaar zomer zijn opleiding aan het Atelier Lyrique in Parijs afrondde, gaat hij als freelance zanger door het leven. Het gaat hem goed af, maar hij houdt zich aan een strikt dieet: er belandt geen rol te vroeg op zijn repertoire. Een interview met een zelfbewust zanger.

Lees meer
Achtergrond

-

Sinds de Nederlandse bariton Wiard Witholt vorig jaar zomer zijn opleiding aan het Atelier Lyrique in Parijs afrondde, gaat hij als freelance zanger door het leven. Het gaat hem goed af, maar hij houdt zich aan een strikt dieet: er belandt geen rol te vroeg op zijn repertoire. Een interview met een zelfbewust zanger.

Lees meer
Achtergrond

-

Sinds de Nederlandse bariton Wiard Witholt vorig jaar zomer zijn opleiding aan het Atelier Lyrique in Parijs afrondde, gaat hij als freelance zanger door het leven. Het gaat hem goed af, maar hij houdt zich aan een strikt dieet: er belandt geen rol te vroeg op zijn repertoire. Een interview met een zelfbewust zanger.

Lees meer
Achtergrond

-

Sinds de Nederlandse bariton Wiard Witholt vorig jaar zomer zijn opleiding aan het Atelier Lyrique in Parijs afrondde, gaat hij als freelance zanger door het leven. Het gaat hem goed af, maar hij houdt zich aan een strikt dieet: er belandt geen rol te vroeg op zijn repertoire. Een interview met een zelfbewust zanger.

Lees meer
DELEN

Home