Muzikale nacht in het museum
In het inmiddels afgeronde Festival Oude Muziek Utrecht zag Olga de Kort een heel vermakelijke voorstelling door Arthouse 17 waarin een museum tot leven kwam.
Carmen zonder sensuele Carmen
Met Georges Bizets ’Carmen’, in de regie van Robert Carsen, opende de Nationale Opera zaterdagavond 3 september het seizoen 2022-2023.
Aida in Salzburg teleurstellend
Aida in Salzburg in de regie van Shirin Neshat met Elena Stikhina in de titelrol werd een teleurstellende voorstelling voor Lennaert van Anken.
Il Trittico in verkeerde volgorde
Lennaert van Anken vervolgt zijn verslag van zijn reis naar Salzburg met Il trittico van Puccini met in de drie vrouwelijke hoofdrollen Asmik Grigorian.
Eenzame Káťa, maar niet alleen?
Lennaert van Anken zag 6 opera’s in Salzburg. Hier het verslag van de eerste; ‘Káťa Kabanová’, in de regie van Barrie Kosky, met Corinne Winters in de titelrol.
Maduro wordt hybride muziektheater
Op 1 september gaat Maduro in premiere, een voorstelling over George Maduro, van componist Bob Zimmerman op een libretto van Pieter van de Waterbeemd.
Muziek had het laatste woord
In de Zeister Muziekdagen zag en hoorde Olga de Kort een recital met Russisch repertoire door onder meer sopraan Nina Vitol en pianist Roman Zaslavsky.
OPERA AAN ZEE in Noordwijk
Opera aan Zee presenteert 3 en 4 september 4 producties, waaronder ‘Terug naar de Jordaan’. In ‘Nieuw in het vak’ treden docenten samen met hun studenten op.
Que sera sera of sprookje met open einde
Der Freischütz van Opera Compact en Het Productiehuis Valkenburg, in de bewerking van Jesse Passenier is een bijzondere theatrale belevenis.
Adriana González’ impulsieve plan geslaagd
Adriana Gonzales komt uit Guatemala. Ze is bezig aan een grote internationale carrière. Ze maakt haar debuut bij de Nationale Opera als Micaëla in Carmen