Droom van een Pelléas et Mélisande in AIX
In de ‘festival serie’ een verslag van Pelléas en Mélisande in de regie van Katie Mitchell op 9 juli 2024 in het Grand Théâtre de Provence in Aix-en-Provence.
Oorlog centraal in twee Iphigénies en Aix
Peter Franken maakte een het verslag van Iphigénie en Aulide en Iphigénie en Tauride op 5 juli 2024 in het Grand Théâtre de Provence in Aix-en-Provence.
Madama Butterfly op Kaitenzushi band
Het Festival van Aix-en-Provence en de Salzburger Festspiele worden bezocht door recensenten van Place de l’Opera. Hier het verslag van Madama Butterfly in Aix.
Otello afwisseling tussen Verdi en Spanga
Op 13 juli ging in Spanga een nieuwe bewerking van Otello in première. Er was Verdi, er was Shakespeare, er was van Bergeijk en er was bovenal Opera Spanga.
Itzel Medecigo zingt Otello in Spanga
Mezzosopraan Itzel Medecigo zingt de titelrol in een ‘all female’ Otello bij Opera Spanga, in een nieuwe bewerking van Corina van Eijk en Floris van Bergeijk.
Kaalslag in culturele landschap dreigt
Subsidies voor de culturele sector zijn bekend gemaakt. Dramatische keuzes, onbegrijpelijk beleid en een sombere toekomst.
DNOA brengt verrassende Ulisse
De eindejaar productie van de Dutch National Opera Academy is ditmaal Il Ritorno di Ulisse in Patria van Claudio Monteverdi.
Paul McNamara: DNOA geeft gereedschap mee
Op 26 juni gaat in Amare de opera Il ritorno d’ Ulise en patria van Claudio Monteverdi in première door DNOA. Een gesprek met DNOA directeur Paul McNamara.
Maarten ‘Koning(sberger) van het lied’.
Zanger Maarten Koninsgberger gaf samen met- en omringd door vele vrienden na een carrière van ruim vijftig jaar zijn afscheidsrecital in het Concertgebouw.
Lugubere Turandot in De Munt in Brussel
In Brussel ging in La Monnaie/De Munt Puccini’s laatste opera Turandot in premiere. Olga de Kort zag de tweede voorstelling van deze lugubere productie.